BEHİYE TURAN
Tarih: 24.02.2016 HAFTA 1
Yer: Ev
Saat: 21.00
Öğretim Tasarım dersinin ilk ders gününde ben derse gelemedim. Ama dersle ilgili tüm herşeyi arkadaşlarımdan dinledim. Vize notunu klasik sınavdan ve final notunu ise yaptığımız blogtan alacakmışız. Bloglarımız için bir ders anlatmamız gerekiyormuş. Bu ders anlatımında derste işlediğimiz ve öğrendiğimiz şeyleri kullanacakmışız. Analiz ve anketler yapacakmışız.
Bizden bir kurum ile anlaşmamız istenmiş. Orada gerektiği zaman ders verecekmişiz. Derste öğrendiğimiz bilgileri ders anlatımımızda kullanmamız ve bunları bloglarımıza eklememiz istenilmiş.
Derste bir slayt izlenmiş. Dersin içeriğine ilişkin bir değerlendirme yapamam. Çünkü elimde pek bir not yok. Gelecek hafta bu arayı kapayacağım.
Dersten sonra telefonda Ümmühan arkadaşımla konuştuk. Onunla grup olmaya karar verdik. Ders anlatma işi benim hoşuma gitti ve dersin anlatılacağı yer için düşünmeye başladık... Daha sonra Nilgün hocaya bu durumdan bahsettik ve oda kabul etti. Derslerinden birinde ders anlatabileceğimizi söyledi. Sonuç olarak birçok kişiye nazaran kurum bulma işini halletmiş olduk. Dersi özgün yöntemlerle anlatacağımıza eminim. Bence sonuç çok iyi olacak.
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 02.03.2016 HAFTA 2
Yer: A 212 lab.
Saat: 14.53
2. haftaki dersimizde hocamızla ilk karşılaşmam oldu. Geçen haftalarda yaptığımız kurum bulma olaylarını anlattık. Ben şuan konumdan tam olarak mutlu değilim. Yani nasıl bir konu bulmamız gerektiğini hala çözemedim. Hocamıza konumuzu söylediğimizde çok büyük bir konu seçtiğimizi söyledi. Ve konuyu sınıfın gereksinimine göre bulmamız gerektiğinden bahsetti. Aslında programcılığa giriş için çok lazım olan bir konu bu. Tabi bunu anlatmak kolay olmadı. Bazı arkadaşlar tarafından sabote edildik. Allah'tan bazı arkadaşlarımız hala yardımsever de konu güzelce kapandı.
Bu hafta yeni bir konu bulmamız gerekirse nasıl bir anket yapabileceğimiz hakkında düşündüm. Ödev ortağımla bu konuyu tam konuşmadık. İlk konuşmamızda bunu söyleyeceğim fakat bana yinede şimdi ki konumuz da olabilir gibi geliyor. Tam bu günlüğü yazarken ortağımla konuştuk ve konumuzu sınıfın gereksinimine göre değiştirmeye karar verdik. Bunun için bir anket yapıp ona göre bir konu bulacağız. 3. hafta dersine kadar bir logo yapmamız lazım. Bunun için uğraşıyorum yetişirse blog'a ekleyeceğim.
Geçen hafta işlenen konuya tam hakim olmadığım için bu hafta zorlandım. Geçen hafta temel kavramlarda kalmışlar, onlara devam ettik. Öğretim tasarımının tarihinden bahsettik. Facebook' tan soru soran hocamıza yorum atarak cevap verdik. Soru: "Öğretim tasarımcıyı betimleyerek anlatınız." Herkes kendince bir benzetme yaptı. Hocalarımız aralarından en iyi iki tanesine +5 puan verdi. Ben alamadım, artık başka sefere...
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 06.03.2016 HAFTA 3
Yer: Ev
Saat: 18.38
Bu haftaki dersimizde yine konular ve kurumlar konuşuldu. Bizim konumuzu bulma yolumuz biraz değişikliğe uğradı. Tüm sınıfa bir anket yaptık. Burada "Böte 1. sınıftayken ne öğrenmek istersiniz?" sorusunu sorduk 14 kişi cevapladı. Bu çok az bir katılım, yani birde zorlanalım diye en zor konunun tercih edilmesi beni çok kızdırdı. Muhtemelen seçilen konuyu anlatmayacağım. Eğer doğru ve samimi cevaplar alabilseydim, daha iyi olacaktı.
Bu hafta biraz geçen haftanın tekrarı gibi olduğu bazı sorular soruldu ama bunları bilen çok çıkmadı. Ders eğlenceli öğretici geçiyor ama hala adaptasyon sorunu yaşıyorum. Konuları tam dinleyemiyorum, vizeye kadar bunu atlatmayı umut ediyorum.
Bu hafta yaptığımız anketlerin sonuçlarını toplamaya çalışıyoruz. Daha çok cevap almak için birçok Facebook grubuna link attık. Bakalım sonuç ne olacak. Ama eğer ben sonuçta bir samimiyetsizlik sezersem kesinlikle bu anket geçersizdir. Bizim şuan kurum hazır, öğrenciler hazır ama hala net bir konu yok. Ama bunu hafta çözeceğiz. Bir de şimdi bir ödevimiz var. Analiz adı altında konumuzun 'olması gereken ve mevcut durum' gibi bir yazı yazacağız. Bu zor ama bence konuyu bulabilsem bunlar çok kolay gelecek.
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 16.03.2016 HAFTA 4
Yer: Ev
Saat: 22.39
Bu hafta derste benim konumu bulma yolum hakkında ufak çapı bir patlama yaptım. Bir soruluk ankete katılmamak için o kadar dil dökmeleri beni şaşırttı. "Ben bu ankete katılmak istemiyorum" dedin de yakana mı yapıştık? Ortaya sitemimi atmış üstüne alınan arkadaşlar bahanelerini söyledi. Bazıları dersle alakası olmayan bir konu konuştuğumuzu vurgulayıp derse geçmeyi teklif etti. Özgüveni pek yüksek bir arkadaş sanırsam. Gereken cevabı hocamızdan aldı. Bence etiklik ve ders işlemeye geçme konusunda konuşabilen arkadaş yayıla yayıla derste oturmaması gerektiğini de bilir. Neyse ben kişi adı vermeden sınıfta konuştum. Gerektiği yerde birkaç arkadaşıma teşekkür de ettim. Sonunda konumuzu seçmiş olduk.
Bu derste gereksinim türleri hakkında konuştuk. Bunlar arasındaki duyumsanan ve açıklanan gereksinim türlerinin farkını sordu hocamız. Bu soruya dilimin döndüğünce yanıt vermeye çalıştım :) Biraz karıştırdım ama anlatamadığım için yoksa çözmüştüm olayı. Neyse ki benden daha güzel konuşan arkadaşlarımız var da soru cevaplandı. Derse severek geliyorum ama bu ödevler beni benden alıyor. Vize haftasına giriyoruz, yine ödev :'(
Bu haftaki ödev bizim konumuzun sınıfın hangi gereksinim türüne girdiği düşünmek ve yazmak. Hayırlısı artık, son kez toparlayıp yazıya dökeceğiz.
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 23.03.2016 HAFTA 5
Yer: Ev
Saat: 22.49
Bu haftanın başlangıcında Canan Hocamızın yorum kısmından verdiği dönütleri konuştuk. Bazı arkadaşlar rahatsız olmuş galiba dersin bu kısmını pek dikkatli dinlemedim. Çünkü herr bloga blog kültürüne uygun bir şekilde yorumla yanıt vermek bence daha mantıklı. Bu dönütlerle daha iyi ödevler çıkaracağız. En azından ben öyle düşünüyorum. Yani sonuçta geleneksel eğitimin dışında bir yol ile dersi işliyoruz ve sadece bir notlandırma ile eksiklerimiz hakkında düşünemeyiz.
Dersin teorik olarak konusu öğrenenin özellikleriydi. Bu konuyu konuştuktan sonra kurumlardaki sınırlılıklardan konuştuk. Birçok arkadaşımızın sınırlılığı fazlaydı. Bizim sadece zaman ve sınıf yerleşim açısından zorluklarımız var. Şuan bir sıkıntımızın olmaması gelecekte olmayacak anlamına gelmez. Bu yüzden biz konumuzu anlatmadan önce karşılaşacağımız zorluklara karşı bir kaç çözüm düşüneceğiz.
Bu hafta konumuz hakkında kaynakçamızdaki belgeleri resmileştirdik. Kesin bir şekilde nereden ne aldığımız neden etkilendiğimiz belli olacak. Bu da güzel bir uygulama oldu. Biz eksiklerimizi tamamlamak için vize haftasından sonraki haftayı düşündük. Gereklilik türünü belirlerken biraz eli bol tutmuşuz galiba tüm türlerden biraz yazmışız, bunu düzelteceğiz. Konumuzu anlatmadan önce konumuza biraz daha hakim olmamız gerekiyor. Biraz da bunun için konuyu daha derin araştırmaya devam ediyoruz.
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 06.04.2016 HAFTA 6
Yer: Ev
Saat: 00.49
Bu hafta derse gelmedim, eve gittim :) Arkadaşlarımdan dinledim dersi iki tane site gösterilmiş. Biri Piktochart; bu sitede geçen dönem FATİH hocamızın dersinde öğrenmiştik :D Güzel bir program, görselleştirerek bir konuyu anlatmaya yarıyor. Bir diğer program ise Popplet; bu siteyi bilmiyordum ama inceledim ve hoşuma gitti çeşitli şekillerde kavram haritaları yaparak öğrenmede kalıcılığı sağlayabiliriz.
Önümüzdeki haftaya kadar yine ödevler verilmiş; bu ödevler analiz basamağının tamamlamamız ve bir harita yapmamız. Bu ödevi daha bugün öğrendim maalesef biraz geç oldu ama yinede elimizden gelen en iyi çalışmayı yapacağız.
Bu hafta ödev ve blogun eksikleri hakkında bir şey konuşmadık grup arkadaşımla. Bu hafta hasta olduğum için sadece derslere gidip hemen eve döndüm. Karşılaşamadığımız için bir konuşma yapamadık. Yarın konuşarak akşam ödevi yetiştirmeye çalışacağız.
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 07.04.2016 HAFTA 7
Yer: Bilgisayar LAB.
Saat: 15.30
Bu hafta sınav notlarımızı öğreneceğimizi düşünüyordum fakat öyle olmadı dersten sonra öğreneceğiz. Ders işledik; analiz kısmında yaptıklarımızın üstünden geçtik. Analiz basamağının çıktılarını konuştuk. Çıktı olan veriler yeni konumuz tasarım basamağının girdisi oldu. Tasarım basamağında neler yapacağımızı konuştuk. İlk olarak amaç ve kazanımları belirleyeceğiz. Bu haftanın ödevi bu. Bunu yaparken uyulması gereken kuralları öğrendik. Ve amaçları belirlerken kazanım alanlarından yararlanacakmışız. Bu alanları ve alt basamaklarını öğrendik. Birkaç haftadır her soruya uydurmaya çalıştığım cevap sonunda yerini buldu.
Önümüzdeki haftaya amaç ve kazanımları belirleyeceğiz. Bu konuyu biraz biliyorum o yüzen ödev kolay geldi. Popplet uygulaması biraz vasat oldu, onu düzelteceğiz. Ödevi ve düzeltmeleri haftasonu yapabiliriz.
Grup arkadaşımla ödevler konusunda konuştuk. Geçen hafta benim yazdığım bazı kısımlarda gözümden kaçan cümleler olduğu için anlatımın çok zayıftı. Bunları düzelttim. Arkadaşımla konumuzda değineceğimiz konuları konuşup amaçları yazarak bu amaçlara uygun kazanımları yazacağız.
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 19.04.2016 HAFTA 8
Yer: EV
Saat: 19.58
Bu hafta Işıl hocamız derse katılmadı. Canan hocamızla işledik. Amaç ve kazanımları doğru yazdığımı düşünürken düşük bir not geldi. Bu haftanın konularını zaten önceden biliyordum o yüzden çok zorlanmadım. Burak'ın komik şakalarına maruz kalarak ders inlemeye çalıştım :) Dersin konusu Öğretim Stratejileri, Öğretim Yöntem ve Teknikleri..
Önümüzdeki haftanın görevi tasarım sekmesinde gerekenleri tamamlamak. Ölçme aracı olarak soru hazırlamak gerçekten zor bir iş bir yerden sonra aklınıza hiç bir şey gelmiyor. Strateji ve yöntem olarak epeydir aklımızda olanlar vardı zaten. Bu yüzden ödevi hızlıca bitirmeyi düşünüyoruz.
Amaç ve kazanımları düzeltmemiz lazım, puanımızı yükseltmemiz gerekiyor. Çok amaç ve kazanım yazdık galiba bu yüzden daha sade olarak yazmayı deneyeceğiz. Analiz basamağı çok iyi durumda birçok yenilik yaptık. Bu hafta Canan hocamızdan kontrol etmesini isteyeceğiz. Ve bir daha o sekmeyi görmek istemiyorum. Gerçekten bizi en zorlayan sekme idi.
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 28.04.2016 HAFTA 9
Yer: EV
Saat: 01.53
Bu haftaki derse sahte vaatler ve haberler ile başladık. Kahve dünyasıydı Quiz' di işler bira değişti. Bu hafta Geliştirme sekmesine geçtik. Bu sekmede öğretim planımızı yazıyoruz 4 başlık altında. Bu başlıkların içeriğini öğrendik. Giriş Etkinlikleri, İçerik Sunumu, Alıştırma Etkinlikleri ve Değerlendirmenin Planlanması gibi... Bu derste bazı sitelerde uygulamalara da baktık. İşe yarar olduklarını düşünüyorum.
Geçen haftanın dönütleri gayet olumluydu. Bu beni sevindirdi.Bu haftanın ödevi Geliştirme sekmesini bitirmek. Bu sekmeyi yazarken Öğretim planının altındaki son iki basamakta zorlanacağımı düşünüyorum. Her şeye son kez bakıp bir daha geri dönmeyeceğiz artık.
Bu haftanın ödevini yine paylaştık ve birlikte konuşarak ilerliyoruz. Eski düzenlemeleri bitirerek bu haftanın ödevini yapacağız. Bu haftaki ödevden pek mutlu değilim bazı yerleri iyi olmadı gibi. Ama bunu sonra düzelteceğimizi düşünüyorum. Benim için bu hafta benim sunumlarım ve quizim vardı bu yüzden çok yoğundum. Her şeye yetişmek çok zor.
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 05.05.2016 HAFTA 10
Yer: EV
Saat: 01.40
Bu hafta derste bir şey işlemedik. Sadece yapacağımız ödevlerin örneklerine baktık. Bir kılavuz nasıl olur? Bütçe nasıl hazırlanır? Zaman çizelgesi nasıl hazırlanır? gibi sorulara cevap aradık. Bu haftaki ödev basitti bence. Bizi zorlayan tek şey zaman çizelgesiydi. Ama onu da yaptık çok şükür. Bu hafta yazılı bir ödevin olmaması beni çok mutlu etti :) Derste yardımcı uygulamalar gördük bu hafta onların başka alanlarda nasıl kullanılacağını düşündüm ve gayet yararlı olabileceği kanısına vardım.
Geçen haftanın dönütünü almadık daha ama bence güzel bir yorum alırız. Çok çalışıyoruz ve not alırız diye düşünüyorum.
Bu haftanın ödevini de sağ sağlim bitirdik. Her zamanki gibi bölüştük ama birbirimizden hep haberimiz olarak ilerledik. İyi bir takımız 95-100 arası bir not ile taçlandırmayı düşünüyoruz :D
----o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o-------o--------o----
Tarih: 08.05.2016 HAFTA 11
Yer: EV
Saat: 17.48
Bu hafta derse gittim ama kalmadım ve kitap fuarı için yola düştüm. Kitap fuarında güzel kitaplar aldım ve güzel insanlarla sohbet ettim. Ardından derse geri dönmeyi düşünmüştüm fakat yetişemedim. Facebook' ta bir gönderiye yetişemedim yazdım ve Canan Hocamız e blokta olduğu söyleyince uğramak istedim. Gidince bir hocamızdan konu açıldı onunla ilgili bir şeyler anlattım. Biraz komik biraz acı :D Az buçuk ödevle alakalı şeylerden konuştuk ve eve geldim.
Derste durmadığım için dönütü alamadım ama blogtaki yorum gayet güzeldi.
Bu haftanın ödevi Değerlendirme sekmesini tamamlamak. Grup arkadaşım da derste olmadığından biz hiçbir şey bilmiyorduk. Yine ödevleri paylaştık. Başka bloglardan bakarak yaptım ödevimi bu sefer artık doğru mu yanlış mı haftaya göreceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder